Podobne
- Strona startowa
- McGinnis Alan Loy Sztuka motywacji (SCAN dal 1006 (3)
- Penny Brandon The Looking Glass 1 Choices
- Access 2002 Bible
- Dav
- Kirst Hans Hellmut 08 15 t.3 (SCAN dal 802)
- Tolkien J.R.R. Dwie Wieze
- (25) Niemirski Arkadiusz Pan Samochodzik i ... Skarby wikingów tom 1
- Moorcock Michael Zwiastun Burzy Sagi o Elryku Tom VIII
- Gretkowska Manuela Namietnik (2)
- Kaska Zariatyda Zapolska G
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- qup.pev.pl
Cytat
Do celu tam się wysiada. Lec Stanisław Jerzy (pierw. de Tusch-Letz, 1909-1966)
A bogowie grają w kości i nie pytają wcale czy chcesz przyłączyć się do gry (. . . ) Bogowie kpią sobie z twojego poukładanego życia (. . . ) nie przejmują się zbytnio ani naszymi planami na przyszłość ani oczekiwaniami. Gdzieś we wszechświecie rzucają kości i przypadkiem wypada twoja kolej. I odtąd zwyciężyć lub przegrać - to tylko kwestia szczęścia. Borys Pasternak
Idąc po kurzych jajach nie podskakuj. Przysłowie szkockie
I Herkules nie poradzi przeciwko wielu.
Dialog półinteligentów równa się monologowi ćwierćinteligenta. Stanisław Jerzy Lec (pierw. de Tusch - Letz, 1909-1966)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.29).Rysunek 3.29.MajÄ…c nadal wyselekcjonowany fragment linii, na samym dole bocznego menu mo-dyfikacji (Modify), w rolecie Surface Properites, wybierz ID 2 (rysunek 3.30).Dzi¹kitemu możliwe b¹dzie przypisanie innego materiaÅ‚u do tego fragmentu.Rysunek 3.3O.Kliknij klawisz Sub Object ( wyÅ‚Ä…czajÄ…c go).MajÄ…c wciąż wyselekcjonowany za-rys ksztaÅ‚tu pocisku, kliknij przycisk modyfikacji Lathe, znajdujÄ…cy si¹ w górnejcz¹Å›ci panelu modyfikacji (Modify).W oknie Align kliknij Min.W polu Segments wpisz 30 i zaznacz wszystkie dost¹pne opcje w taki sposób, jakprzedstawia to rysunek 3.31.Część III f& Animacja 75Rysunek 3.31.Ostatecznie powinieneÅ› uzyskać efekt podobny do przedstawionego na rysunku 3.32.Rysunek 3.32.76 3D Studio MAX.Matrix jak to zrobić?Nast¹pnÄ… czynnoÅ›ciÄ… b¹dzie pokrycie pocisku materiaÅ‚em.WywoÅ‚aj zatem oknoedytora materiałów (Material Editor) i wybierz dowolnÄ… próbk¹ materiaÅ‚u, którÄ… na-st¹pnie poddasz edycji (ja zdecydowaÅ‚em si¹ na pierwszÄ… próbk¹ w lewym górnymrogu).Jako typ materiaÅ‚u wybierz z przeglÄ…darki Material/Map Browser materiaÅ‚zÅ‚ożony (Multi/Sub Object).Rysunek 3.33.Kliknij przycisk Set Number i ustaw wartość 2.Masz wi¹c dwa materiaÅ‚y w pro-stokÄ…tnych okienkach.KlikajÄ…c obok nazw materiaÅ‚u, wybierz dla każdego z nich od-powiedni kolor (na przykÅ‚ad jeden może być czerwony, a drugi szary).Przypisz tenmateriaÅ‚ do pocisku i zobacz, jakie kolory odpowiadajÄ… poszczególnym jego cz¹Å›ciom.Dobrze jest w tym miejscu opisać poszczególne materiaÅ‚y, co znacznie podnosi komfortpracy i pomaga zmniejszyć prawdopodobieÅ„stwo ich pomylenia (rysunek 3.34).Kliknij ikon¹ pierwszego materiaÅ‚u (miedz) w rolecie Shader Basic Parametersi ustaw typ cieniowania na Metal.W rolecie Metal Basic Parameters użyj nast¹pujÄ…cych wartoÅ›ci parametrów:Ambient: RGB (0, 0, 0);Difuse: RGB (255, 240, 174);Specular Level: 122;Glossiness: 85.W rolecie Maps kliknij przycisk None widniejÄ…cy przy pozycji Diffuse i wybierzw oknie przeglÄ…darki Browse From: New oraz Bitmap.Wyszukaj na towarzyszÄ…cej książce pÅ‚ycie CD plik o nazwie pocisk/ pocisk.jpg.Część III f& Animacja 77Rysunek 3.34.Rysunek 3.35.W rolecie Coordinates, w polu Angle, wpisz 90, a nast¹pnie kliknij przycisk Go toParent, aby powrócić do interesujÄ…cej nas rolety Maps.Kolejnym krokiem b¹dzie przypisanie do obiektu mapy zamieszczonej na pÅ‚ycieCD ( pocisk\ pocisk sgb.jpg).Zrób to w taki sam sposób, jaki opisaÅ‚em wyżej parametr Angle W ustaw na 90.W przeciwnym przypadku mapa ustawi si¹ bo-kiem na pocisku.Skrót sgb w nazwie mapy oznacza, że należy wstawić jÄ… w pola:78 3D Studio MAX.Matrix jak to zrobić?Rysunek 3.36.Specular Level;Glossiness;Bump.Jako ostatniÄ… wstaw map¹ odbić (Reflection), również z pÅ‚yty CD.Na zakoÅ„czenie ustawiamy wartoÅ›ci map (rysunek 3.37) w nast¹pujÄ…cy sposób:Diffuse Color: 80;Specular Level: 30;Glossiness: 20;Bump: -5;Reflection: 60.I to już wszystko, co należy zrobić w przypadku edycji miedzianego materiaÅ‚u.NadszedÅ‚ wi¹c czas, by zająć si¹ materiaÅ‚em oÅ‚owianym.Kliknij przycisk Go to Parent.Nast¹pnie wybierz kolejny materiaÅ‚, czyli ołów.Tryb cieniowania pozostaw ustawionyna Blinn, przy czym w rolecie Blinn Basic Parameters ustaw nast¹pujÄ…ce wartoÅ›ci:Diffuse: bez zmian, kolor i tak zostanie przykryty przez map¹;Specular: RGB (230, 230, 230);Specular Level: 100;Glossiness: 32.W rolecie Maps kliknij przycisk None, widniejÄ…cy przy pozycji Diffuse i wybierzw oknie przeglÄ…darki Browse From: New oraz Bitmap.Odszukaj na pÅ‚ycie CD plikpocisk/ grytarn.jpg.Część III f& Animacja 79Rysunek 3.37.Nie zmieniajÄ…c niczego wi¹cej powróć do rolety Maps klikajÄ…c przycisk Go to Parent.Przytrzymaj lewy klawisz myszy na przycisku z mapÄ… Diffuse i przeciÄ…gnij go naprzycisk None, odpowiadajÄ…cy parametrowi Specular Level.Zwolnij klawisz myszy.Kiedy pojawi si¹ okno Copy Map (okno kopiowania map), w polu Method (metodakopiowania) kliknij Instance (klon).Dzi¹ki temu wystarczy wprowadzić zmianytylko w jednej mapie, a reszta sklonowanych map przyjmie te same parametry.Czynność klonowania powtórz dla mapy nierównoÅ›ci Bump.Teraz pozostaje jedynieustawienie wartoÅ›ci tych map, wedÅ‚ug wzoru:Diffuse: 100;Specular Level: 150;Bump: 40.80 3D Studio MAX.Matrix jak to zrobić?Rysunek 3.38.Na koniec należy zmniejszyć pocisk, wzorujÄ…c si¹ na siatce, której g¹stość usta-wiliÅ›my na 1 mm.UżywajÄ…c narz¹dzia do transformacji Select and Uniform Scale ,zmniejsz pocisk w taki sposób, aby nadać mu Å›rednic¹ 9 mm.Jeżeli to zrobisz, nie b¹dziesz musiaÅ‚ si¹ pózniej zastanawiać nad wielkoÅ›ciÄ… poci-sku wzgl¹dem obrazu.OczywiÅ›cie najproÅ›ciej jest wczytać poteksturowany modelpocisku z pÅ‚yty CD, z folderu sceny/część 3/ pocisk.max.Nanoszenie wymiarówDo czego wÅ‚aÅ›ciwie sÄ… potrzebne wymiary? Jest to istotne pytanie, wi¹c od razupowiem, że wymiary Å›cian, przedmiotów, odlegÅ‚oÅ›ci mi¹dzy nimi sÄ… niezb¹dne do:Część III f& Animacja 81zachowania wÅ‚aÅ›ciwych proporcji mi¹dzy tworzonymi obiektami w pro-gramie, a wymiarami obiektów nagranych lub sfotografowanych, wyÅ›wie-tlanych jako tÅ‚o projektowanej sceny (Background);umieszczenia kamery w projektowanej scenie, o takich samych parame-trach jak ta, którÄ… nakr¹caliÅ›my materiaÅ‚
[ Pobierz całość w formacie PDF ]