Podobne
- Strona startowa
- Aleksander Kondratow Zaginione cywilizacje
- Chmielewska Joanna Nawiedzony Dom
- [4 1]Erikson Steven Dom Lancu Dawne Dni
- Howard Robert E Conan Droga do tronu (SCAN dal
- Graham Masterton Glod
- Professional Feature Writing Bruce Garrison (2)
- Jacquemard Serge Requiem dla krola zbrodni
- Anne McCaffrey Sassinak (2)
- Agatha Christie Czarna kawa
- Gaiman Neil Amerykanscy Bogowie
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- pero.xlx.pl
Cytat
Do celu tam się wysiada. Lec Stanisław Jerzy (pierw. de Tusch-Letz, 1909-1966)
A bogowie grają w kości i nie pytają wcale czy chcesz przyłączyć się do gry (. . . ) Bogowie kpią sobie z twojego poukładanego życia (. . . ) nie przejmują się zbytnio ani naszymi planami na przyszłość ani oczekiwaniami. Gdzieś we wszechświecie rzucają kości i przypadkiem wypada twoja kolej. I odtąd zwyciężyć lub przegrać - to tylko kwestia szczęścia. Borys Pasternak
Idąc po kurzych jajach nie podskakuj. Przysłowie szkockie
I Herkules nie poradzi przeciwko wielu.
Dialog półinteligentów równa się monologowi ćwierćinteligenta. Stanisław Jerzy Lec (pierw. de Tusch - Letz, 1909-1966)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wyrażeniem, powodujÄ…cym dopuszczenie do wejÅ›cia w p¹tl¹ jest (/= x 0).Wyrażenie to jest prawdziwe (zwraca T), gdyż wczeÅ›niej zmiennej x zostaÅ‚anadana wartość nil.Pobieramy nowÄ… wartość zmiennej x, po czym wracamy na poczÄ…tek p¹tli while,by ponownie porównać warunek (/= x 0).JeÅ›li warunek jest prawdziwy,pobieramy nast¹pnÄ… wartość zmiennej x i znowu skaczemy na poczÄ…tek p¹tli.JeÅ›li warunek jest faÅ‚szywy, omijamy p¹tl¹ while i wykonujemy dalszy ciÄ…ginstrukcji w tym przypadku jest to tylko instrukcja (princ), powodujÄ…caniezauważalne zakoÅ„czenie wykonywania programu.Q3{zl be!3Program ten stanowi modyfikacj¹ programu PROG_016.Ukazuje on inny sposób kon-troli wyrażenia, powodujÄ…cego wyjÅ›cie z p¹tli while.;*************************************************PROG_017;Wykorzystanie instrukcji WHILE - wersja 2.;;-------------------------------------------------(textpage) ;przejscie na ekran tekstowy;----------;nadanie zmiennej jeszcze wartosci T(setq jeszcze T);----------;wejscie w petle while(while jeszcze(progn;----------;pobranie nowej wartosci zmiennej x(setqx (getint"Podaj nowa wartosc zmiennej x [0 - koniec]: ");getint);setq;----------;zbadanie wartosci zmiennej x(if (= x 0)(progn(setq jeszcze nil));progn);if;----------);progn);while jeszcze;----------(princ);-------------------------------------------------;*************************************************KONIEC9/!Q umf!j!lpotu3vldkf!tuf3vk df 246Wykonanie programu jest identyczne jak dla programu PROG_016 różnice sÄ… wido-czne jedynie dla programisty.Omówmy teraz wyróżnione linie programu:Inicjalizujemy zmiennÄ… jeszcze i nadajemy jej wartość T (prawda).Zmienna tab¹dzie sterować p¹tlÄ… while.Ponieważ wczeÅ›niej zmiennej jeszcze nadano wartość T, wchodzimy w p¹tl¹while.Pobieramy nowÄ… wartość zmiennej x.Sprawdzamy, czy zmienna x jest równa zero.Jeżeli zmienna x jest równa zero, ustawiamy wartość zmiennej jeszcze na nil,umożliwiajÄ…c tym samym opuszczenie p¹tli while.Q3{zl be!4W przykÅ‚adzie tym, wykorzystujemy instrukcj¹ while do obliczenia i wypisania naekranie tekstowym kwadratów liczb caÅ‚kowitych od 1 do 10.;*************************************************PROG_018;Wykorzystanie instrukcji WHILE.;;Program do obliczania kwadratow liczb calkowitych;od 1 do 10.;-------------------------------------------------(textpage) ;przejscie na ekran tekstowy;----------(setq liczba 1)(princ "\nKwadraty liczb calkowitych od 1 do 10.\n")(princ "\nLiczba Kwadrat liczby\n")(while (
[ Pobierz całość w formacie PDF ]